Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΛΥΚΕΙΟΥ 2010

Κατάληψη Λυκείου Μυκόνου. Γιατί τα βλέπω ανάποδα;
Άλλη μια μέρα χαμένη για τους μαθητές των σχολείων της Μυκόνου. Άλλη μία μέρα απραξίας. Άλλη μία μέρα στον βωμό της αμάθειας και της αναρχίας. Ακολουθούν οι εκλογές καθηγητών, η απεργία, τα Χριστούγεννα κλπ…
Οι θέσεις στο κείμενο αυτό είναι καθαρά προσωπικές. Έχω όλη την καλή διάθεση να αναφέρω τις σκέψεις μου, αναγκαστικά θα γίνει κριτική σε κάποια πρόσωπα, κριτική όμως που δηλώνω ότι είναι καλόβουλη και θέλω να είναι και εποικοδομητική.
Ποια είναι τα γεγονότα:
1.                 Κάποιοι μαθητές, δεν ξέρω ποιοι, ΕΠΑΛ η Γενικό Λύκειο, αποφάσισαν να κάνουν κατάληψη. Ο λόγος; Δεν τον ξέρω. Είμαι γονιός, δεν είμαι στον Σύλλογο Γονέων Λυκείου, αλλά απ’ ότι ξέρω ούτε ο Σύλλογος είναι ενημερωμένος. Φοβάμαι ότι ούτε οι μαθητές ξέρουν τον λόγο. Τουλάχιστον το δικό μου παιδί που έτυχε να είναι και Πρόεδρος σε κάποιο τμήμα της Α’ Λυκείου δεν ήξερε….
2.                 Πώς γίνεται η κατάληψη στην Μύκονο σήμερα; Ένας σωρός από καινούργια θρανία που είναι βρώμικα, πεταμένα στα κάγκελα της εισόδου, με καμιά δεκαριά πιτσιρικάδες πάνω τους με το τσιγαράκι τους να πουλάνε μαγκιά… Ο ένας φώναζε τον άλλο μ@λ@κα, ακόμη και τα κοριτσάκια…. Λέτε να είναι γνώθι σ’ εαυτόν;  Στο τέλος, άρχισαν να καίνε και τα θρανία για να ζεσταθούν…
3.                 Η συνέχεια της κατάληψης, όπως συνήθως, δόθηκε στις καφετέριες της Χώρας. Τα όποια αιτήματα, αφού είναι σίγουρο ότι δεν θα λυθούν, αποτελούν μία τέλεια πρόφαση για να μην ξαναλειτουργήσει το σχολείο, για να χαθούν τα διαγωνίσματα, γενικά για να παραλύσει ότι λειτουργεί, έστω και με πατερίτσες…

Ποιες είναι οι Σκέψεις μου.
Α.      Δημαρχιακή και Σχολική Επιτροπή.
Έλεγε ο Αϊνστάιν, Οι ευφυείς άνθρωποι λύνουν τα προβλήματα. Οι μεγαλοφυείς τα προβλέπουν.
Εμείς δυστυχώς δεν έχουμε ούτε ευφυείς ούτε μεγαλοφυείς στο νησί μας στον χώρο της δευτεροβάθμιας. Αλλιώς πώς εξηγείται το φαινόμενο να έχουμε για χρόνια το ίδιο πρόβλημα χωρίς να κάνουμε κάτι;
1.                 Πώς γίνεται το ΕΠΑΛ να μην έχει στέγη;  Αφού δεν έχει στέγη, γιατί έγινε πρωινό; Ποιόν ενοχλούσε η απογευματινή λειτουργία;
2.                 Κτήριο ΕΠΑΛ. Το χωράφι το έχετε, είναι δίπλα στο Λύκειο εκεί που τώρα είναι πάρκιν για τα παράνομα μηχανάκια των παιδιών. Γιατί δεν γίνεται κτήριο ΕΠΑΛ; Ποιος νόμος είναι αυτός που είναι τόσο δυνατός ώστε να καταδικάζει τους μαθητές της Μυκόνου, μη επιτρέποντας να γίνει ένα έργο σε ένα οικόπεδο που έχει γίνει δωρεά για τον σκοπό αυτό; Μήπως έχουμε να κάνουμε με έλλειψη οράματος και έλλειψη ενδιαφέροντος;
3.                 Θέμα καθαριότητας. Δεν λειτουργεί, βρείτε λύση. Με ημίμετρα δεν βγαίνει αποτέλεσμα. Αν δεν μπορείτε, καλέστε κάποιον που να μπορεί.
4.                 Τι παιδιά μεγαλώνουμε; Ποιος να σεβαστεί το περιβάλλον; Ποιος θα συμμετέχει στην ανακύκλωση; Πού είναι η γνώση; Όταν φέρατε τον Σγούρο, για τα παιδιά αυτά τον φέρατε και ξοδεύτηκαν τόσα λεφτά; Δεν μπορούσαμε να είχαμε αγοράσει πέντε παγκάκια και 20 σκουπιδοτενεκέδες που θέλουν στο Λύκειο;
5.                 Άκουσα ότι ένα αίτημα είναι το κλειστό γυμναστήριο. Έως πότε; Τι θα γίνει; Πέρασαν οι εκλογές, γεμίσαμε γυμναστήρια στα λόγια αλλά αποτέλεσμα τίποτε. Τι θα γίνει με το θέμα αυτό και πότε;
6.                 Ενισχυτική διδασκαλία. Ναι, θα μπορούσε να είναι αίτημα, μπορεί και να είναι. Γιατί δεν ενδιαφερόμαστε; Γιατί είμαστε τόσο αναβλητικοί σε ότι αφορά την πρόοδο των παιδιών μας; Δεν έπρεπε να είχε γίνει κάποια κίνηση, να είχαμε κάποιο αποτέλεσμα;
7.                 Πού πάνε τόσα λεφτά που ξοδεύονται;

Β.      Δεκαπενταμελές και μαθητές Λυκείου.
1.                 Δεν ξέρω αν έχετε καταλάβει, ότι σε λίγους μήνες θα δώσετε Πανελλήνιες. Εκεί θα ανταγωνισθείτε με μαθητές από όλη την Ελλάδα για μία θέση σε Πανεπιστημιακή Σχολή. Μερικοί από εσάς έχετε βγάλει την απόφαση σας, έχετε μετρήσει τις δυνάμεις σας, δεν θέλετε να συνεχίσετε. Εντάξει, αν και με λυπεί το δέχομαι. Βγάλτε ένα δίπλωμα για μηχανάκι, και τα delivery σας περιμένουν. Οι άλλοι όμως που θέλουν να περάσουν σε κάποια σχολή γιατί δεν τους λαμβάνετε υπόψη; Αυτό είναι Δημοκρατία;
2.                 Παιδιά, το Λύκειο στοιχίζει και το πληρώνουμε εμείς. Ναι, κάθε μέρα λειτουργίας του Λυκείου Μυκόνου, στοιχίζει τουλάχιστον 10.000 Ευρώ. Το καταλαβαίνετε; Εμείς πληρώνουμε μόνο και μόνο επειδή δεν θέλουμε να γίνετε τούβλα σε μία κοινωνία άκρως ανταγωνιστική. Εσείς με ποιο δικαίωμα σπαταλάτε τα δικά μας χρήματα;
3.                 Γιατί δεν παίρνετε την κατάσταση στα χέρια σας; Δεν μπορείτε εσείς να γίνετε καλό πρότυπο; Δεν μπορεί το σχολείο σας χωρίς μία δεκάρα έξοδα να γίνει πρότυπο καθαριότητας; Έχετε μεγαλώσει, μην περιμένετε οι δικοί σας να σας  αλλάζουν pumpers μέχρι να γεράσετε… Δείξετε την δύναμη σας δημιουργικά όχι με καταστροφές, τσαμπουκάδες και ισοπέδωση. Δεν γίνεται ο κάθε ηλίθιος να σπάει μία πόρτα ή ένα παράθυρο και μετά οι υπόλοιποι ηλίθιοι να κάνετε κατάληψη για την πόρτα. Πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτή η κατάσταση. Ο Λυκειάρχης και οι καθηγητές, δεν έχουν βρεί και δεν έχουν τιμωρήσει ούτε έναν από τους εκατοντάδες μαθητές που σπάνε το Σχολείο χρόνια τώρα; ΑΝ ναι, ποιόν και πότε;
4.                 Αλλοδαποί μαθητές.  Δεν ξέρω αν το έχετε καταλάβει, αλλά στην Μύκονο υπήρχαν σχολεία για τους κατοίκους. Ο λόγος που τώρα δεν αρκούν είναι ότι υπερδιπλασιάστηκε ο αριθμός των μαθητών με την μαζική εγκατάσταση των αλλοδαπών στο νησί. Αφού λοιπόν όλη αυτή η φασαρία γίνεται λόγω της δική σας παρουσίας, δεν είναι παράλογο να είστε και πρωτεργάτες στην κατάληψη; Με ποιο δικαίωμα πατάτε το θρανίο που έχω αγοράσει εγώ, σπάτε τις πόρτες που έχω πληρώσει εγώ, διαλύετε ένα υποτυπώδες σύστημα παιδείας που έχουμε φτιάξει όλοι μαζί;  ΑΝ κάποιος έπρεπε να διαμαρτυρηθεί, αυτός είναι ο Μυκονιάτης, που βλέπει να μην υπάρχουν υποδομές για τα παιδιά του, ενώ χρόνια τώρα πληρώνει, δωρίζει οικόπεδα κα… Όχι, δεν είστε εσείς, πόσο μάλλον να την οργανώνετε σε συνεργασία με τους δόκιμους τεμπέληδες της ζωής.  Στην Αλβανία θα μπορούσατε να το κάνετε αυτό; Ή μήπως εκεί τα ΕΠΑΛ έχουν ισόγεια εργαστήρια;
Αγαπητοί μαθητές του Λυκείου μας, ποια εντέλει είναι τα πρότυπα σας; Υπάρχει έστω και ένας που να νοιώθει δικαιωμένος τώρα που έκλεισε το σχολείο για Χριστούγεννα; (Εκεί το πάτε όπως και πέρυσι και πρόπερσι…)
Μερικοί από εσάς δεν νοιάζεστε καθόλου για το αύριο, υπάρχουν οι δουλειές των γονιών σας. Οι υπόλοιποι; Δεν βλέπετε ότι ο δρόμος αυτός σας οδηγεί στην εξάρτηση σε ένα άρρωστο και σπάταλο κράτος; Πόσοι θα βολευτείτε; Οι υπόλοιποι πρέπει να έχετε εφόδια για να δουλέψετε. Με την κατάληψη αυτή τι κερδίσατε; Ξέρετε τι χάσατε;


Τι προτείνω:
1.                 Οι αρμόδιοι να ανοίξουν το Σχολείο ΑΜΕΣΩΣ. Δεν έχει καμία βάση η απόφαση της κατάληψης, ούτε βγήκε μέσω των προβλεπομένων διαδικασιών. Απλώς κάποια παλιόπαιδα θέλουν να πάνε για καφέ στο λιμάνι.
2.                 Οι αρμόδιοι να δεσμευτούν με χρονοδιάγραμμα για τα προβλήματα που μπορούν να λύσουν και να εργαστούν όλοι μαζί για την λύση τους.
3.                 Οι Σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να πάρουν θέση. ΤΙ προβλήματα υπάρχουν που δεν τα ξέρουμε εμείς οι γονείς; Τι λύσεις προτείνουν; Πώς εντέλει είναι το αύριο της παιδείας στην Μύκονο;
4.                 Να γίνει άμεσα η Επιτροπή Παιδείας Μυκόνου, ανοικτή σε όσους ενδιαφέρονται για το μέλλον της παιδείας στο νησί μας.
5.                 Να μεταβεί επιτροπή διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας  και να εκθέσει τα προβλήματα του χώρου, ζητώντας άμεσες λύσεις.
6.                 Ας πάει επιτέλους η Αστυνομία να κάνει συστάσεις ή να συλλάβει όλους αυτούς τους ανήλικους μηχανόβιους που οδηγούν σαν δαιμονισμένοι χωρίς κράνος. Όχι, δεν θα τους κάνει κακό, καλό θα τους κάνει. Θα τους προστατεύσει. Μη θρηνήσουμε θύματα, είναι πολύ φθηνός λόγος.

Πρέπει επιτέλους το νησί μας να σταθεί στο ύψος του.
Το «Μπράβο Μύκονος, μπράβο Ελλάδα» δεν πρέπει να ακούγεται για ένα κάλπικο βραβείο τουρισμού αλλά για τον τρόπο που λειτουργούν τα σχολεία και ο Δήμος μας.

Σαν επίλογο θα χρησιμοποιήσω τον γρίφο του Αϊνστάιν, ελπίζοντας ότι και εδώ θα βρεθούν 2% μαθητές που θα τον λύσουν. Αν βρεθούν, θα ήθελα πάρα πολύ να τους παρακαλέσω να εκθέσουν τις απόψεις τους για το πρόβλημα της παιδείας στο νησί μας. Απλώς ο γρίφος θα είναι μία απόδειξη ότι το μυαλό τους δεν έχει καεί εντελώς…

Υπάρχουν πέντε σπίτια πέντε διαφορετικών χρωμάτων.
Σε κάθε σπίτι ζει ένας άνθρωπος διαφορετικής εθνικότητας.
Οι πέντε ιδιοκτήτες πίνουν ένα συγκεκριμένο είδος ποτού.
Καπνίζουν μία συγκεκριμένη μάρκα τσιγάρων και έχουν ένα συγκεκριμένο κατοικίδιο.
'Ολοι έχουν μεταξύ τους διαφορετικά κατοικίδια,
διαφορετικές μάρκες τσιγάρων και διαφορετικά είδη ποτών.
Η ερώτηση είναι: Ποιος έχει το ψάρι;

ΣΤΟΙΧΕΙΑ:
1. Ο Αγγλος μένει στο κόκκινο σπίτι.2. Ο Σουηδός έχει σκύλο.3. Ο Δανός πίνει τσάι.4. Το πράσινο σπίτι είναι αριστερά από το άσπρο σπίτι.5. Ο ιδιοκτήτης του πράσινου σπιτιού πίνει καφέ.6. Αυτός που καπνίζει Pall mall εκτρέφει πουλιά.7. O ιδιοκτήτης του κίτρινου σπιτιού καπνίζει Dunhill.8. Αυτός που μένει στο μεσαίο σπίτι πίνει γάλα.9. Ο Νορβηγός μένει στο πρώτο σπίτι.10. Αυτός που καπνίζει Blends μένει δίπλα σ' αυτόν που έχει γάτες.11. Αυτός που έχει το άλογο μένει δίπλα σ' αυτόν που καπνίζει Dunhill.12. Ο ιδιοκτήτης που καπνίζει BluemaSters πίνει μπύρα.13. Ο Γερμανός καπνίζει Prince.14. Ο Νορβηγός μένει δίπλα στο μπλε σπίτι.15. Αυτός που καπνίζει Blends έχει ένα γείτονα που πίνει νερό.
Ο Αϊνστάιν έγραψε αυτό το γρίφο στον 20ό αιώνα. Υποστήριξε ότι το 98%
των ανθρώπων δε μπορούν να τον λύσουν.
Άραγε αν ο Αϊνστάιν ήταν συμμαθητής σας φέτος, τι θα γινόταν στο μέλλον;

Με Εκτίμηση,
Λευτέρης Σικινιώτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου