Πρόταση Ανάπτυξης ∆ηµοτικής Ευρυζωνικής Υποδοµής Μυκόνου.
1. Γενικά στοιχεία:
Οι ευρυζωνικές συνδέσεις παρέχουν νέες επιλογές σε όρους ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η γρήγορη πρόσβαση στο Διαδίκτυο, η εκπαίδευση από απόσταση, η ηλεκτρονική δημόσια διοίκηση, η παροχή υπηρεσιών υγείας, η διασκέδαση, η τηλεδιάσκεψη, το ηλεκτρονικό εμπόριο και άλλα, λειτουργούν πιο αποδοτικά και είναι ενδεχομένως εφικτά μόνο μέσω των υψηλών ταχυτήτων που προσφέρονται από την ευρυζωνική πρόσβαση.
2. Στόχοι: Οι βασικοί στόχοι δημιουργίας ενός τοπικού δημοτικού ευρυζωνικού δικτύου συνοψίζονται στα παρακάτω:
Δημιουργία ανταγωνιστικού ευρυζωνικού δικτύου στην περιοχή ευθύνης του δήμου.
Διασύνδεση μεγάλου μέρους των φορέων δημόσιας διοίκησης, υγείας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Αύξηση του ανταγωνισμού στην παροχή τηλεπικοινωνιακών υποδομών και υπηρεσιών
με στόχο τη μείωση του κόστους.
Τόνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στις περιοχές κάλυψης του δικτύου.
Δυνατότητα παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών σε πολίτες με αντικειμενική αδυναμία
πρόσβασης σε ευρυζωνικές υπηρεσίες.
Κάλυψη των μακροπρόθεσμων τηλεπικοινωνιακών αναγκών του δήμου.
Προώθηση της ζήτησης ευρυζωνικών υπηρεσιών.
Έμμεση ενίσχυση της βιομηχανίας παραγωγής περιεχομένου, αφού η διάδοση της ευρυζωνικότητας αποτελεί ικανή συνθήκη για τη διάδοση νέων, προηγμένων ευρυζωνικών υπηρεσιών. Έτσι θα δημιουργηθούν νέες μορφές απασχόλησης για τα Μυκονιατόπουλα, σε υπηρεσίες που δεν έχουν άμεση σχέση με την τουριστική βιομηχανία.
Ειδικότερα, η υλοποίηση μιας ευρυζωνικής υποδομής στον δήμο αποσκοπεί:
Στη διερεύνηση του βαθμού και επιπέδου χρήσης των παρεχόμενων υπηρεσιών και στην αξιοποίησή τους από τους ίδιους τους πολίτες στους οποίους παρέχονται, στην αξιολόγηση της αναμενόμενης αναβάθμισης της ποιότητας ζωής των εμπλεκόμενων πολιτών και σε σχέση με το κόστος υλοποίησης και λειτουργίας υποδομών/ υπηρεσιών.
Στη διερεύνηση της απήχησης που θα έχει στο μέσο πολίτη, η παροχή των προηγμένων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και το επίπεδο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τους πολίτες προκειμένου να ενταχθούν και στη δική του καθημερινότητα οι αντίστοιχες υπηρεσίες, κλπ.
Με απλά λόγια θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο βασικός στόχος της παρούσας ως, η υλοποίηση μιας«Έξυπνης Πόλης» στο Δήμο, με την ανάπτυξη των αναγκαίων τηλεπικοινωνιακών υποδομών και υπηρεσιών.
Η παροχή προηγμένων υπηρεσιών σε πολίτες, οι οποίες άπτονται της καθημερινότητάς τους ή αφορούν την εκτέλεση του επαγγελματικού έργου τους, συμβάλλουν στην αναβάθμιση του επιπέδου των πολιτών που διαμένουν ή δραστηριοποιούνται στον δήμο και τους εξοικειώνουν με νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες.
Επομένως, η κάλυψη αναγκών που αφορούν την καθημερινότητα, οικιακές ή επαγγελματικές δραστηριότητες, ψυχαγωγία, αλλά ακόμα και το αίσθημα ασφάλειας στο χώρο διαβίωσης ή και υγείας, αποτελεί ζητούμενο από τις υποδομές και τις υπηρεσίες που προτείνεται να αναπτυχθούν.
Αναµενόµενα Οφέλη και Ωφελούµενοι
Παρέχοντας ορισμένες βασικές υποδομές και υπηρεσίες για την δημιουργία μίας «έξυπνης πόλης», το προτεινόμενο έργο εμπεριέχει σημαντικά οφέλη για τους πολίτες του Δήμου, καθώς και τις επιχειρήσεις, που αναμένεται να συμβάλουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών, την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, την εξοικείωση των πολιτών και των οικονομικών παραγόντων με τις ευρυζωνικές υπηρεσίες και την συνακόλουθη ανάπτυξη της ζήτησης για αυτές.
Ιδιαίτερα ωφελούμενοι από την υλοποίηση του έργου είναι οι εξής κατηγορίες πολιτών:
Άτομα που ανήκουν σε μη ευνοημένες τάξεις του πληθυσμού και οι οποίοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα πρόσβασης σε ευρυζωνικές υπηρεσίες της όποιας μορφής.
Οι μαθητές, καθώς και ο ενήλικος πληθυσμός που συμμετέχει σε εκπαιδευτικά προγράμματα παραδοσιακής ή δια βίου εκπαίδευσης, που θα έχουν τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν το εκπαιδευτικό υλικό που συνοδεύει το πρόγραμμα σπουδών τους με πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό διαθέσιμο στον παγκόσμιο δικτυακό ιστό και προσβάσιμο μέσω της τηλεπικοινωνιακής υποδομής του δήμου.
Οι ηλικιωμένοι και τα άτομα με ειδικές ανάγκες(ΑΜΕΑ), που θα έχουν τη δυνατότητα λήψης πρόσθετων υπηρεσιών και φροντίδας μέσω εναλλακτικών καναλιών επικοινωνίας και υποστήριξης. Σημειώνεται ότι οι πιθανές μελλοντικά παρεχόμενες υπηρεσίες μέσω της τηλεπικοινωνιακής υποδομής δεν αποσκοπούν να υποκαταστήσουν τα παραδοσιακά προγράμματα υποστήριξης που εφαρμόζονται, αλλά να παρέχουν πρόσθετες δυνατότητες και ευκαιρίες, που απορρέουν από την αμεσότητα και την μεγαλύτερη ευελιξία της επικοινωνίας.
Οι πολίτες του Δήμου, γενικότερα, που θα έχουν τη δυνατότητα καλύτερης και αμεσότερης επικοινωνίας με τις δημοτικές αρχές, με σκοπό είτε τη μεγαλύτερη συμμετοχή στα δημοτικά ζητήματα και τη συζήτηση των προβλημάτων του Δήμου, είτε την αναφορά και γνωστοποίηση προβλημάτων που τους αφορούν. Οι πολίτες, με άλλα λόγια, θα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν σε ένα περιβάλλον περισσότερο άμεσης δημοκρατίας και συμμετοχής.
Επίσης, θα έχουν τη δυνατότητα καλύτερης πληροφόρησης και συμμετοχής με τη χρήση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι ευζωνικές υποδομές σε διάφορους τομείς της κοινωνικής και επαγγελματικής ζωής.
Οι τουρίστες που επισκέπτονται το Δήμο, που θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν υψηλής ποιότητας ευέλικτες και διαδραστικές υπηρεσίες ξενάγησης και υποστήριξης στην διαμόρφωση τουριστικών επιλογών σε θέματα ψυχαγωγίας, εστίασης, διαδρομών, αξιοθέατων, καταλυμάτων, κλπ.
Τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα έχουν τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν το εκπαιδευτικό περιεχόμενο και την εκπαιδευτική διαδικασία με δραστηριότητες βιντεοπροβολών. Με τον τρόπο αυτό θα ενσωματώσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία σύγχρονες μορφές διδασκαλίας, που συμβάλλουν στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων.
Οι φορείς και οι επιχειρήσεις που εντάσσονται στον τομέα του τουρισμού (για παράδειγμα, μουσεία, ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία), καθώς και εκείνοι που αντλούν συμφέροντα από αυτόν (για παράδειγμα, επιχειρήσεις διασκέδασης και εστίασης), θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνουν καλύτερα τους πελάτες τους, (τουρίστες) και να προωθούν Το προϊόν τους μέσα από τις υποδομές των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Οι επιχειρήσεις της περιοχής, που θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις ευρυζωνικές υποδομές που θα δημιουργηθούν ώστε να προσφέρουν καινοτόμες υπηρεσίες και περιεχόμενο στους πελάτες τους και να προσελκύσουν ικανό και υψηλής ποιότητας στελεχιακό δυναμικό.
Ο ίδιος ο Δήμος, που θα έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει γρήγορα και αποδοτικά το οργανόγραμμα του, τις υπηρεσίες του παλιές και νέες.
Οποιοσδήποτε ασχοληθεί με την μέτρηση ικανοποίησης του πελάτη αλλά και με την βάση πληροφοριών της επαναλαμβανόμενης πελατείας θα έχει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του.
Η Αγορά
Σε λιγότερο ευνοημένες περιοχές εκτός των κύριων αστικών κέντρων (Αθήνα–Θεσσαλονίκη), η γεωγραφική απομόνωση και η χαμηλή πυκνότητα πληθυσμού καθιστούν μη συμφέρουσα την καθαρά εμπορική επένδυση ανάπτυξης νέων ή αναβάθμισης υπαρχουσών ευρυζωνικών δικτύων από τους εμπορικούς παροχούς τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Αλλά και στις ημιαστικές και αστικές περιοχές της περιφέρειας της χώρας, το εισοδηματικό επίπεδο των υποψήφιων χρηστών σε συνάρτηση με το υψηλό κόστος χρήσης των ευρυζωνικών υπηρεσιών καθιστούν εισέτι μη βιώσιμη την ανάπτυξη τέτοιων υποδομών παρότι εκτιμάται ότι η εμπορική βιωσιμότητα θα καταστεί εφικτή μελλοντικά όταν το κόστος από την μαζική διάδοση μειωθεί αρκετά.
Ωστόσο μια τέτοια καθυστέρηση σε ένα τόσο κρίσιμο για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη τομέα θα οδηγήσει σε περαιτέρω απόκλιση από τις λοιπές Ευρωπαϊκές χώρες. Είναι προφανές ότι οι δημότες Μυκόνου βιώνουν αυτή την στιγμή τις επιπτώσεις του ψηφιακού χάσματος στην χώρα μας.
Ένα μεγάλο μειονέκτημα που υπάρχει στην Μυκονιάτικη τουριστική αγορά είναι η έλλειψη πληροφόρησης και ο δύσκολος τρόπος κυκλοφορίας των πληροφοριών. Φυλλάδια, άγνοια, λάθος πληροφόρηση είναι τα χαρακτηριστικά της κακής πληροφόρησης, όταν σχεδόν όλοι οι επισκέπτες της Μυκόνου διαθέτουν κινητά τηλέφωνα με δυνατότητα Navigator GPS.
Εσωτερικό εμπορικό δίκτυο.
Επιχειρήσεις και δημοτικά καταστήματα μπορούν να έχουν άμεση επικοινωνία χωρίς περαιτέρω εγκαταστάσεις και με πολύ χαμηλό κόστος.
Η δυνατότητα παροχής ευρυζωνικών συνδέσεων διευκολύνει την πρόσβαση και προωθεί
την ανάπτυξη εφαρμογών όπως e‐government, e‐health e‐education κλπ.
Gaming zones.
Δυνατότητα δημιουργίας ζωνών για την υλοποίηση κοινωνιών, ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Νέοι κάθε ηλικίας που συνωστίζονται σε χώρους παροχής internet και παιχνιδιών θα έχουν την δυνατότητα συμμετοχής σε δικτυακά παιχνίδια, από τον χώρο τους.
Video on demand. Καθώς το διαθέσιμο εύρος ζώνης είναι αρκετά υψηλό παρέχεται η
δυνατότητα δημιουργίας video «καναλιών» πάνω από το δίκτυο στα οποία μπορεί να έχουν
πρόσβαση όλοι οι συνδρομητές του δικτύου.
Δικτυακή τηλεφωνία Υποστηρίζονται οι ευρέως διαδεδομένες συσκευές δικτυακής
τηλεφωνίας δίνοντας την δυνατότητα παροχής υπηρεσιών τηλεφωνίας σε πολύ χαμηλό
κόστος.
Με λίγα λόγια, ο Δήμος θα διαθέτει την ευρυζωνική δικτυακή υποδομή για την υποστήριξη και ενδεχομένως εκμετάλλευση των όποιων υπαρχόντων και μελλοντικών δικτυακών υπηρεσιών/ τεχνολογιών που ήδη υπάρχουν σε άλλα μέρη του κόσμου.
Αυτό που χρειάζεται να γίνει από την νέα Δημαρχιακή Αρχή είναι:
Μία αξιόπιστη μελέτη των ιδιαιτεροτήτων του νησιού μας.
Πρόταση από τυχόν ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις, κατά προτίμηση Μυκονιάτικες, που να καλύπτει τις ανάγκες του νησιού μας, αξιόπιστα και οικονομικά.
Καθορισμός τιμολογιακής πολιτικής με ανταποδοτικά οφέλη για τις επιχειρήσεις που συνεργάζονται για την καλύτερη παροχή σήματος.
Ανάπτυξη νέας ιστοσελίδας για τον Δήμο, λειτουργικής, εύχρηστης με αμεσότητα και μεγάλη παροχή πληροφοριών. Ειδική μέριμνα πρέπει να δοθεί στον όγκο των πληροφοριών ώστε να κυκλοφορούν μόνο οι χρήσιμες, χωρίς πολλά γραφικά, για να είναι ευκολότερη η λήψη τους από συσκευές κινητής τηλεφωνίας.
Μερικές ακόμη εφαρμογές που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν μέσω ενός τέτοιου δικτύου είναι οι παρακάτω:
Πίνακες αφίξεων - αναχωρήσεων στα λιμάνια, σε πρότυπα αυτών στο αεροδρόμιο.
Δρομολόγια λεωφορείων.
Τοποθέτηση τηλεφώνων ανάγκης σε διάφορα σημεία με προκαθορισμένους αριθμούς ανάγκης.
Πλήρες καταγραφή απόψεων των επισκεπτών, πιθανή κωδικοποίηση και καταγραφή τους.
Brainstorming για την βελτίωση του προϊόντος μέσω του ερωτηματολογίου
Και τόσα πολλά.
Εκτιμώ ότι μια τέτοια εφαρμογή θα μπορούσε να είναι αυτοχρηματοδοτούμενη χωρίς να χρειάζεται να επενδυθούν κρατικά κεφάλαια, αλλά μόνο με τα έσοδα από διαφήμιση.
Σε τέτοια περίπτωση πρέπει επίσης να συνδεθεί η δραστηριότητα αυτή με την έκδοση του επίσημου οδηγού της Μυκόνου σε έντυπη μορφή.
Δεν γνωρίζω το θέμα καλά όπως άλλοι συμπολίτες μας. Ξέρω ότι στο νησί μας υπάρχουν άτομα που μπορεί να έχουν πολύ καλύτερες ιδέες, προτάσεις και γνώσεις για να γίνει πραγματικότητα αυτή η εφαρμογή.
Τους καλώ όλους να καταθέσουν απόψεις για το καλό του τόπου μας.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας,
Λευτέρης Σικινιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου