Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΕΙΑ

Κοινή παρουσίαση των υποψηφίων Δημάρχων για θέματα παιδείας.
Συγχαρητήρια για την ποιότητα της συνομιλίας.
Ναι, είναι δείγμα πολιτισμού και Δημοκρατίας. Νοιώθω όμορφα που ήμουν μάρτυρας αυτής της εκδήλωσης. Μακάρι να συνεχιστούν αυτές οι εκδηλώσεις και μετά τις εκλογές με δυνατότητα να εκφράζουν την άποψη τους όλοι οι ενδιαφερόμενοι.
Ήθελα να σταθώ όμως στην τοποθέτηση της Κυρίας Νάζου, Υποψηφίας Δημάρχου με τον συνδυασμό της ΚΕΠΟΜ.
Σωστή, με πολλά θετικά στοιχεία, αλλά δυστυχώς με ένα σημαντικό αρνητικό στοιχείο. Συγκεκριμένα αναφέρομαι στην πιθανότητα δημιουργίας Σχολής τουριστικών επαγγελμάτων.
Πιστεύω ότι είναι λάθος η απόρριψη μίας τέτοιας πρότασης για τους παρακάτω λόγους:
  1. Μας είπε η Κυρία Νάζου ότι είναι πρόθεση του Υπουργείου να μην ανοίγουν νέα τμήματα και να μαζευτούν τα παλιά που είναι διάσπαρτα σε όλη την Ελλάδα. Δυστυχώς, αυτό είναι πρόβλημα του Υπουργείου και των εκάστοτε Υπουργών Παιδείας, συμπεριλαμβανομένου και του σημερινού Πρωθυπουργού. Δεν μας νοιάζει αν άνοιξαν σχολές αλλού, μας νοιάζει που εμείς δεν έχουμε Σχολή στην Μύκονο.
  2. Ξέχασε η Κυρία Νάζου ότι τουλάχιστον 300 Μυκονιάτες έχουν σπουδάσει σε τέτοιες Σχολές είτε του εσωτερικού είτε του εξωτερικού. Επίσης ξέχασε ότι κάθε χρόνο 10 με 15 νέα Μυκονιατόπουλα σπουδάζουν σε αυτό το αντικείμενο, περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο.
  3. Αγνόησε η Κυρία Νάζου την σημαντική συνεισφορά στον κοινωνικό ιστό του τόπου που έχει η παρουσία της φοιτητικής κοινότητας. Όχι μόνο με οικονομικά οφέλη, αλλά το κυριότερο σαν ένα μοχλό ανάπτυξης της κουλτούρας του τόπου. Με απλά λόγια, πόσο πιο ωραίο θα ήταν το νησί μας αν είχαμε και 10 ακαδημαϊκούς και 200 φοιτητές τουριστικών επαγγελμάτων τον χειμώνα. Πόσα διαφορετικά ενδιαφέροντα, πόσες εκδηλώσεις, τι ανατροπή στην νοοτροπία του καφενείου και του άσκοπου ξενυχτιού.
  4. Ίσως κακώς έχει μπερδέψει το Τμήμα Τουρισμού με αυτό των Τουριστικών Επαγγελμάτων. Εμείς δεν θέλουμε άλλους θεωρητικούς του τουρισμού, θέλουμε φυτώριο στελεχών και έρευνας του τουριστικού προϊόντος που είναι η κύρια δραστηριότητα του τόπου μας. ΜΕ την ίδια λογική τι γυρεύει το Πανεπιστήμιο στην Χίο; Τι δουλειά έχει ο βιομηχανικός σχεδιασμός με 600 φοιτητές στην Σύρο; Τι δουλειά έχουν οι τόσες σχολές σε ξεχασμένους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας;
  5. Μίλησε για ΕΠΑΛ τουριστικών επαγγελμάτων. Μα μήπως οι εγκαταστάσεις και τα εργαστήρια δεν είναι κοινά με μία Σχολή τουριστικών επαγγελμάτων; Ή μήπως φαντάστηκε ΕΠΑΛ χωρίς εργαστήρια; Διότι Τουριστικά επαγγέλματα χωρίς εργαστήρια είναι αυτοκίνητο χωρίς ρόδες…
  6. Την ανάγκη για νέα στελέχη στην τουριστική βιομηχανία της Μυκόνου δεν την γνωρίζει;
  7. Την ανάγκη μίας πιο επιστημονικής προσέγγισης που είναι εφικτή μόνο με την παρουσία ικανών φοιτητών και ακαδημαϊκών γιατί την αγνοεί; (Μέτρηση ικανοποίησης, πιθανότητες συνεργιών, ανάπτυξη νέων αγορών, προβολή, καινοτομία, έρευνα, και τόσα άλλα που έχουμε ανάγκη…)
  8. Ένας πυρήνας αξιόλογων φοιτητών και ακαδημαϊκών μπορεί να είναι η μόνη εγγύηση λειτουργίας ενός  αξιόλογου site ενός internet που να είναι εφόδιο, εργαλείο και πηγή εσόδων για το νησί μας. Αυτή η πρακτική ακολουθήθηκε και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας που είναι σήμερα πραγματικά «έξυπνες πόλεις».
  9. Πληρώνουμε Κυριά Νάζου, ναι πληρώνουμε. Είτε σε φόρους άμεσους και έμμεσους, είτε σε δίδακτρα για τα παιδιά μας. Ας σταματήσει η αιμορραγία αυτή.
  10. Πολλές σχολές του εξωτερικού εκπαιδεύουν τους φοιτητές σε πρότυπα που δεν έχουν σχέση με την Μυκονιάτικη πραγματικότητα και τις ανάγκες του νησιού. Μόνο μία Σχολή στην Μύκονο θα μπορούσε να δώσει χρήσιμες γνώσεις, προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες του τόπου μας.
Με λίγα λόγια, εγώ προσωπικά αδιαφορώ για το τι θα μπορούσε να σκεφτεί ο κάθε Υπουργός Παιδείας, είναι πολύ λίγοι για να καθορίσουν τις ανάγκες του νησιού μας.

Τέλος θα ήθελα να κάνω μία παρατήρηση που αφορά και τους 4 ομιλητές.
Παιδεία δεν είναι μόνο τα κτήρια.
Υπάρχουν προγράμματα του Υπουργείου που ποτέ δεν εφαρμόστηκαν στο νησί μας.
Υπάρχει εθελοντισμός, υπάρχει περιβαλλοντική εκπαίδευση, υπάρχουν κοινωνικές δραστηριότητες. Γιατί αυτή η σιγή; Μήπως είναι άγνοια;
Το σημαντικότερο, ΠΑΙΔΕΙΑ είναι ο εκπαιδευτικός. Κανείς δεν μας είπε τι  σκέφτεται για τις συνθήκες εργασίας του εκπαιδευτικού στην Μύκονο. Ζούμε το παράλογο να έχουμε έναν εκπαιδευτικό με αμοιβές 300 € τον μήνα, να διδάσκει ακόμη και σε μαθήματα δέσμης, και να περιμένουμε να έχει απόδοση. Όχι φίλοι μου δεν γίνεται έτσι.
Πρέπει να έλθουν στην Μύκονο φωτισμένοι εκπαιδευτικοί, που να έχουν την όρεξη να προσφέρουν. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από τον Δήμο, με την διασφάλιση συνθηκών ικανών ώστε οι άνθρωποι αυτοί να ζουν με αξιοπρέπεια και να αφοσιωθούν στο αντικείμενο τους, την εκπαίδευση των παιδιών μας. Οι τσαρλατάνοι που ασχολούνται με την παιδεία και την παραπαιδεία δεν έχουν χώρο στο νησί. Πρέπει να μείνουν μόνο οι αξιόλογοι. Άνθρωποι που θα μπορούν να εμπνεύσουν τους μαθητές και να τους οδηγήσουν στον απέραντο κόσμο της γνώσης.
Τέτοιοι εκπαιδευτικοί σήμερα που επικρατεί παντού το απόλυτο σκοτάδι,  είναι το φωτεινό παράδειγμα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
Όποιος και να βγει λοιπόν από τις εκλογές, πρέπει πρώτα να ασχοληθεί με αυτό το πρόβλημα και μετά με οτιδήποτε άλλο.

Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω το φιλόξενο Mykonos zoo, που για μία ακόμη φορά αναρτά τις απόψεις μου, όπως κάνει πάντοτε..
Ευχαριστώ για την προσοχή σας,
Λευτέρης Σικινιώτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου