Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΜΥΚΟΝΟ

Σκέψεις σχετικές με την μεταστέγαση του ΕΠΑΛ Μυκόνου.

Αγαπητοί αναγνώστες,
Πολλά ακούστηκαν, πολλά ειπώθηκαν, λίγα έγιναν και φοβάμαι ότι πιο λίγα θα γίνουν σχετικά με την ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΥΝΑΤΗ ΛΥΣΗ του προβλήματος στέγασης του ΕΠΑΛ.
Τολμώ σαν απλός πολίτης να εκφράσω την άποψη μου. Όχι σαν Δημοτικός Σύμβουλος, μιας και κανένας δεν την έχει εκφράσει τα τελευταία 30 χρόνια.
Λέω τολμώ, διότι δυστυχώς στο νησί μας θέλει τόλμη να λες την γνώμη σου. Βλέπεις είναι αρκετοί οι τεμπέληδες ανεγκέφαλοι που είναι έτοιμοι να σου κωλύσουν μία ταμπέλα. Ετσι, όχι ότι θέλουν λύση σε ένα πρόβλημα, απλώς βρίζοντας διεκδικούν μερίδιο στην δράση, έστω και με την αδράνεια τους…

Το κείμενο που ακολουθεί είναι προσωπικές απόψεις, δεν θα δικαιολογηθώ ούτε για τους διοικούντες ούτε για κανέναν άλλον. Με νοιάζει απλώς να βρεθεί λύση ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ.
Αποτελείται από τέσσερα διαφορετικά σενάρια, παρακαλώ να τα διαβάσετε, να προτείνετε ότι θέλετε μήπως βρεθεί το τέλειο, να διαλέξετε το καλύτερο, και στην συνέχεια να μαζευτούν τα παιδιά, οι καθηγητές, οι γονείς και αν θέλετε καλέστε και εμένα ή όποιον άλλον πολίτη ενδιαφέρεται για να βγει ένα συμπέρασμα.
Όπως συνήθως ο εχθρός μας είναι ο χρόνος. Ας προσπαθήσουμε όλοι να δώσουμε λύση μέσα στον Γενάρη, το οφείλουμε στα παιδιά του ΕΠΑΛ

Ποιες είναι λοιπόν οι πιθανές τέσσερεις λύσεις που εγώ βλέπω:
Λύση 1.          Να μείνουν τα πράγματα όπως έχουν.
Προσωπική άποψη: Δεν βοηθάει κανέναν. Δεν μπορεί να γίνει μάθημα κάποιου επιπέδου. Θα μου πείτε τόσα χρόνια τι γίνεται, όταν μάλιστα λειτουργούσε και το τμήμα ξενοδοχειακής και τουριστικής ειδικότητας; Δεν ξέρω, δεν μπορώ να φανταστώ, με νοιάζει όμως να μη συνεχιστεί αυτό που είδα.
Ας προσπαθήσουμε όλοι να μην συνεχιστεί.

Λύση 2.          Να πάνε τα εργαστήρια στην Φτελιά όπως προτείνει ο Δήμος.
Προσωπική άποψη: Είναι ισως η χειρότερη λύση εκτός της προηγούμενη. Ο χώρος είναι καλός, αλλά υπάρχουν τα παρακάτω προβλήματα:
  1. Δεν γίνονται οι απαραίτητες εργασίες για την προετοιμασία των χώρων, ώστε να είναι έτοιμοι προς χρήση μετά τις γιορτές.
  2. Δεν έχει αποφασιστεί η χρήση, και συγκεκριμένα αν είναι εργαστήρια ή αίθουσες ή κάτι άλλο.
  3. Λείπουν εγκαταστάσεις θέρμανσης, φωτισμού, εξαερισμού, σχολικών τουαλετών κλπ.
  4. Δεν υπάρχει σχέδιο για τους άλλους χώρους υποδομής, όπως πχ γραφείο καθηγητών, κουδούνια, καντίνες κα.
  5. Η συνύπαρξη με το Νηπιαγωγείο ίσως δεν είναι λογική.
  6. Πώς θα μετακινούνται οι μαθητές; Ποιος πιστεύει ότι η ύπαρξη λεωφορείου θα είναι λύση;
  7. Τι θα γίνει με τα παιδιά που έχουν λίγες ώρες θεωρία, λίγες εργαστήρια και μετά θεωρία; Πόσος χρόνος θα δικαιολογείτε για τις μετακινήσεις; Πόσο θα κρατάει ένα διάλλειμα; Η λύση να είναι στα εργαστήρια όλη την μέρα, δεν είναι κατάλληλη.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, πιστεύω ότι απλώς θα κάνουμε άλλη μία λάθος επιλογή σε βάρος των μαθητών. Υπάρχει κάποιος που να πιστεύει το αντίθετο;

Λύση 3. Να μην φύγει το ΕΠΑΛ από τον Πετεινάρο, αλλά να γίνει απογευματινό. Παράλληλα να εφοδιαστούμε άμεσα με δύο λυόμενες αίθουσες οι οποίες να χρησιμοποιηθούν για εργαστήρια και θα τοποθετηθούν στο ελεύθερο χωράφι δίπλα στο Λύκειο.
Προσωπική άποψη: Αυτό το σενάριο είναι κατά την γνώμη μου το καλύτερο. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά θα έχουν τα παρακάτω οφέλη:
  1. Κανονικές αίθουσες για διδασκαλία και εργαστήρια.
  2. Ελεύθερο χρόνο το πρωί να κάνουν πρακτική στην ειδικότητα τους. Αυτό δεν είναι αίτημα, αλλά βγαίνει σαν παράπονο από τα λεγόμενα στην ραδιοφωνική εκπομπή.
  3. Καλύτερα από σήμερα εργαστήρια. Αν οι διδάσκοντες και οι μαθητές δεχθούν να γυρίσουν σε απογευματινά τμήματα, τότε μπορούμε άμεσα, με λίγα σχετικά χρήματα, να ανακατασκευάσουμε και τον χώρο εργαστηρίων του Λυκείου ώστε να  είναι υπεραρκετά και σε άριστη κατάσταση. Με απλά λόγια, ξοδεύοντας 30.000 €, μπορούμε να κάνουμε τα καλύτερα εργαστήρια της Ελλάδας στον υπάρχοντα χώρο μιας και οι απλές αίθουσες διδασκαλίας θα έχουν μεταφερθεί στις υπάρχοντες αίθουσες του Λυκείου.
  4. Ο ΟΣΚ έχει άμεσα διαθέσιμες λυόμενες αίθουσες, άρα το όλο σενάριο μπορεί να είναι άμεσα πραγματοποιήσιμο.
  5. Θα γίνει μία σημαντική οικονομία σε ενοίκια, τα οποία αν τα επιστρέψουμε στο ΕΠΑΛ σε μορφή εξοπλισμού, τότε θα έχουμε άριστα εργαστήρια και υποδομές.
Η λύση αυτή θα μπορούσε να λειτουργήσει και με ημερήσιο ΕΠΑΛ όχι απογευματινό. Όμως θα είναι προσωρινή και θα έχει το μειονέκτημα ότι το ΕΠΑΛ δεν θα έχει ποτέ καλές αίθουσες θεωρίας, ειδικά του χρόνου που προβλέπονται περισσότερα τμήματα στο ΓΕΛ αλλά και στο ΕΠΑΛ. Δεν θα έχουν α



Η πρόταση  μου έχει δύο διαφορετικές επιλογές. Συγκεκριμένα:
Στην περίπτωση αυτή θα έχουμε τα παρακάτω οφέλη:
1.      Οικονομία. (Λιγότερα νοίκια).
2.      Περισσότερους χώρους με σωστές υποδομές. (Περισσότερες αίθουσες, καντίνα, τουαλέτες, αίθουσα συνεδρίων κλπ).
Πιστεύω ότι η πρόταση αυτή έχει πολλές πιθανότητες να γίνει αποδεκτή λόγω της αμεσότητας και των εργαστηρίων.
Περίπτωση Β. Μεταστέγαση στην Φτελιά. Προτείνεται μόνο η συνολική μεταστέγαση.
Δεν γνωρίζω το κόστος ενοικίων, ούτε το κόστος διαρρύθμισης.
Όμως σε κάθε περίπτωση, η λύση ενοικίασης δύο αιθουσών μόνο, δεν είναι η καλύτερη. Εγώ προτείνω τα παρακάτω:
  1. Διαρρύθμιση των δύο αιθουσών σε 5-6 αίθουσες διδασκαλίας 15 ατόμων. Είναι αρκετός ο χώρος, χρειάζεται ένα καλό σχέδιο.
  2. Ενοικίαση του υπογείου χώρου. Διαρρύθμιση του χώρου αυτού σε εργαστήρια και σε χώρους υποστήριξης. (γραφείο καθηγητών, καντίνα, τουαλέτες κλπ)
Η περίπτωση να ενοικιαστούν οι αίθουσες για απλή χρήση τους δεν είναι βιώσιμη, μιας και οι μαθητές θα είναι αναγκασμένοι να πηγαινοέρχονται για να παρακολουθούν τα μαθήματα, δεν θα υπάρχει υπεύθυνος Λυκειάρχης, δεν θα υπάρχει συγκοινωνία, μπορεί να προκληθεί ατύχημα κατά την μετάβαση για μάθημα κλπ.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση οι ενέργειες μας πρέπει να είναι άμεσες, μιας και είναι γεγονός ότι οι συνθήκες σημερινής λειτουργίας δεν είναι οι καλύτερες.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση είμαι διαθέσιμος να βοηθήσω για την ολοκλήρωση της όποιας πρότασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου